| Naziv i cilj modula | 1. Naziv modula POLITIKA EVROPSKE UNIJE |
| 2. Cilj modula:
| :: |
da se identifikuju u kritički propita institucionalni karakter EU sa posebnim osvrtom na koncepte upravljanja na više nivoa
|
| :: |
da se identifikuju i istraže politička dinamika političkih procesa u EU sa posebnim osvrtom na proces donošenja odluka |
| :: |
da se istraže osnovne konfiguracije nacionalne i supranacionalne moći u politici EU |
| :: |
da se kritički analizira debata o demokratiji, identitetu i državljanstvu u EU
|
| :: |
da se istraži i kritički propita diskusija o konstitucionalizaciji EU |
|
| Izvođenje modula | 3. Sadržaj:
| :: |
Istorijski
razvoj EZ/EU od 1945 do danas; institucionalna i intervladina politika
u EU; Dinamika moći i uticaja u EU; Studija slučajeva iz glavnih
domena EU politike (sa posebnim naglaskom na izbor pitanja i donošenje
odluka); promena balansa institucionalne moći u EU sa stanovišta
teorisjke i empirijske perspektive; uticaj proširenja na istok na
politiku EU; diskusija o ustavu u EU; diskusija o “finalu" u EU.
|
|
| 4. Literatura:
| :: |
N. Nugent, Government and Politics of the EU (5th edition, Palgrave 2003)
|
| :: |
J. McCormick, Understanding the EU (2nd edition, Palgrave 2002) |
| :: |
L. Cram et al, Developments in the EU (Palgrave, 2000) |
| :: |
H and W. Wallace (eds) Policy-Making in the EU (4th edition, 2000, OUP) |
| :: |
A. Rodriguez-Pose, The EU: Economy, Society and Polity (OUP 2004) |
|
| 5. Metodi učenja i izvođenja nastave:
Ukupan broj časova: 56
Drugi metodi učenja: usmereno čitanje, učenje na daljinu - pojedina poglavlja, internet zasnovano rešavanje manjih zadataka.
Ukupan broj sati rada: 200 |
| Način provere znanja | 6. Rezultati učenja:
| :: |
Da se pokaže: poznavanje razvoja i političke dinamike EU politike;
|
| :: |
znanje /kritičko vrednovanje procesa moći i donošenja odluka u EU; |
| :: |
znanje o zavisnosti između političkih aktera na svim nivoima EU politike; |
| :: |
znanje
i zavisnosti intervladinih i supranacionalnih snaga u procesu stvaranja
EU politike u litearturi i empirijskim primerima iz ključnih
političkih domena; poznavanje tekućih diskusija u EU. |
| :: |
Generički
rezultati učenja: da se pronađu, analiziraju i vrednuju
podaci/informacije u pisanom i elektronskom obliku; da se uspostavi
veza između informacija/ideja iz različitih izvora; da se formulišu
argumenti na bazi podataka; da se komunicira efektivno, verbalno i u
pisanju; da se efektivno radi individlano i u timu. |
|
|
7. Metodi provere znanja:
Broj, vrsta i težina pojedinih elemenata:
| :: |
rad na časovima - 50% |
| :: |
seminarski rad - 50% |
Vrednovanje metoda za svaki pojedini element:| :: |
Jedan esej od maksimalno 2000 reči koji se podnosi na kraju modeula - 25% |
| :: |
Jedna tekstualna analiza (2000 reči) nekog tekućeg evropskog pitanja/teme - 25% |
| :: |
Jedan duži akademski rad na temu jednog od pitanja modula - 50%. |
Studenti će dobiti komentare na svoje radove. |
| Vođenje kursa |
8. Broj kredita i trajanje modula: 10 bodova, jedan semestar |
|
9. Kontakt: Prof. dr Renhard Meyers, Univerzitet u Minsteru
E-mail: meyersr@uni-muenster.de
Prof. dr Michael O'Neill, Notingam-Trent Univerzitet
E-mail: OScreveton@aol.com |