Naziv i cilj modula1. Naziv modula
POLITIKA EVROPSKE UNIJE

2. Cilj modula:
:: da se identifikuju u kritički propita institucionalni karakter EU sa posebnim osvrtom na koncepte upravljanja na više nivoa
:: da se identifikuju i istraže politička dinamika političkih procesa u EU sa posebnim osvrtom na proces donošenja odluka
:: da se istraže osnovne konfiguracije nacionalne i supranacionalne moći u politici EU
:: da se kritički analizira debata o demokratiji, identitetu i državljanstvu u EU
:: da se istraži i kritički propita diskusija o konstitucionalizaciji EU
Izvođenje modula3. Sadržaj:
:: Istorijski razvoj EZ/EU od 1945 do danas; institucionalna i intervladina politika u EU; Dinamika moći i uticaja u EU; Studija slučajeva  iz glavnih domena EU politike (sa posebnim naglaskom na izbor pitanja i donošenje odluka); promena balansa institucionalne moći u EU sa stanovišta teorisjke i empirijske perspektive; uticaj proširenja na istok na politiku EU; diskusija o ustavu u EU; diskusija o “finalu" u EU.


4. Literatura:
:: N. Nugent, Government and Politics of the EU (5th edition, Palgrave 2003)
:: J. McCormick, Understanding the EU (2nd edition, Palgrave 2002)
:: L. Cram et al, Developments in the EU  (Palgrave, 2000)
:: H and W. Wallace (eds) Policy-Making in the EU (4th edition, 2000, OUP)
:: A. Rodriguez-Pose, The EU: Economy, Society and Polity (OUP 2004)


5. Metodi učenja i izvođenja nastave:

Ukupan broj časova:
  56

Drugi metodi učenja:
usmereno čitanje, učenje na daljinu - pojedina poglavlja, internet zasnovano rešavanje manjih zadataka.

Ukupan broj sati rada:
   200
Način provere znanja6. Rezultati učenja:

:: Da se pokaže: poznavanje razvoja i političke dinamike EU politike;
:: znanje /kritičko vrednovanje procesa moći i donošenja odluka u EU;
:: znanje o zavisnosti između političkih aktera na svim nivoima EU politike;
:: znanje i zavisnosti intervladinih i supranacionalnih snaga u procesu stvaranja EU politike u litearturi i empirijskim  primerima iz ključnih političkih domena; poznavanje tekućih diskusija u EU.
:: Generički rezultati učenja: da se pronađu, analiziraju i vrednuju podaci/informacije u pisanom i elektronskom obliku; da se uspostavi veza između informacija/ideja iz različitih izvora; da se formulišu argumenti na bazi podataka; da se komunicira efektivno, verbalno i u pisanju; da se efektivno radi individlano i u timu.

7. Metodi provere znanja:

Broj, vrsta i težina pojedinih elemenata:
:: rad na časovima  - 50%
:: seminarski rad - 50%

Vrednovanje metoda za svaki pojedini element:
:: Jedan esej od maksimalno 2000 reči koji se podnosi na kraju modeula - 25%
:: Jedna tekstualna analiza (2000 reči) nekog tekućeg evropskog pitanja/teme - 25%
:: Jedan duži akademski rad na temu jednog od pitanja modula - 50%.

Studenti će dobiti komentare na svoje radove.
Vođenje kursa 8. Broj kredita i trajanje modula:
10 bodova, jedan semestar

9. Kontakt:
Prof. dr Renhard Meyers, Univerzitet u Minsteru
E-mail: meyersr@uni-muenster.de
Prof. dr Michael O'Neill, Notingam-Trent Univerzitet
E-mail: OScreveton@aol.com